Wednesday, March 11, 2009

Melencong Time: Edisi Penang oh Penang!

Nak dijadikan cerita, masa praktikal last sem Nov 2008, kebetulan lak dapat posting praktikal tempat sama ngan member baik, cik Mar ni (dia budak KL). Leh dikatakan every wekend ktorg hang out g jejalan tak pun round2 nek moto scooter kak ja (pinjam time praktikal je) sekitar kg aku takpun habes kuat rempit p pekan parit buntar. Aku igt lagi, mar beriya-iya nak tgk laut, nak naik feri n makan laksa penang. Ada je kesempatan ktorg pun jejalan la ke penang tak silap aku lagi seminggu nak abes praktikal. Berbekalkan tambang bas p n balik RM5 sorg, aku, mar n dua adik aku(tambang n makan dorg, aku yg kena sponsor, huhu) si suya n pidus naik bas bumiwira ke butterworth.

Sempat la jgk p Perangin Mall (tempat dating dulu2,hehe) bwk budak2 ni jejalan. First time mar naik feri agk teruja riak wajahnya. Ktorg sempat la p jejalan tepi padang kota, komtar n tgk bangunan2 sejarah (cam rombongan sekolah lak). Part plg aku takleh blah, tgk wayang, huh cite time tu mmg la hbt2 blaka tapi syg sumanye 18 plus, nak tgk cite trill pun takleh sbb bwk lak rombongan kanak2 bwh 18. Adik aku yg pompuan tu dah merengek2 nak tgk cite histeria. Ah sudah...nak taknak kena la ikut jgk sbb cite2 len sumanye 18sx,18sg n 18pl. Ai nasibla...(adik aku baru 16 n 13).

Tapi at least ktorg enjoy, aku dapat tunaikan janji aku nak bwk mar p penang n gumbirakan hati adk2 aku. For the 1st time dorg dapat makan McD, demand mmg lebih, tapi aku ikutkan jgk sbb cian tgk dorg (akak yg baik le katakan). Next time akak bawak p London lak ye adik-adik....yehaaaaaa :)




My younger bro n sis..1st time at McD!


Cam kat cape town lah..:)




No comments:

Post a Comment