Friday, March 13, 2009

Bagi aku ni dah cukup sempurna....

My luvly family:" oit p bercuti tak ajak cek...huhu"

"Hidup kat tempat org tak sama dengan rumah sendiri, huhu.."



Sesekali nak dapat cam ni pun susah woooo....


"Bagi aku ni dah cukup sempurna"..tu la kata2 yg sering aku sebut acapkali mengucapkan syukur ke hadrat Illahi. Bukan nk bermadah atau apa, mungkin kehidupan aku mengajar segala2 nya. Benda yg sikit jadi byk bila kita tahu cara bersyukur. Alhamdullilah, sepanjang jd student IPT ni, aku dah blajar mcm2 dari dunia yg kdg2 byk cabarannya.


Mungkin jgk sbb aku bkn dari kalangan kluarga org senang, jdnye aku ni bukan la jenis yg memilih sgt, tambah2 bab makan (hehe). Kdg2 megi dan ikan bilis goreng da lebih dari ckup. Sesekali dapat makan ikan goreng ngan sayur dah ckup nikmat bagi aku dan kawan2. Wah cam dok oversea (berangan jela)..hehe


Lain padang,lain belalang...lain org lain pandangan. Bagi aku, apa yg aku ada ari ni dah lebih dari apa yg aku pikirkan. Alhamdullilah...aku ada family yg mmg sporting n happy, aku ada kwn2 yg gila2 pala otaknye dan aku ada Dia. Syukur, arwah abah byk berpesan, "biar org buat kat kita, jgn kita buat kat org"...Itulah dia yg di katakan rezeki....bagi aku apa yg kurang bukan alasan, sebaliknya apa yg lebih itu selalunya pembaziran..jd beringat2 lah, kita idup bukan utk dunia semata2...:)














2 comments:

  1. uhuhu..insaf2..kdg2 aku ni pn tak reti nk bersyukur..ish3..

    ReplyDelete
  2. ita aku cam kenal lauk diner 2...cam aku masak je..heheh

    ReplyDelete