Thursday, March 12, 2009

Kesian Budak Tu...

Baru-baru ni, aku dapat lecturer baru utk subjek Customer Service Principles sbb lecturer ni baru balik oversea, ganti tempat lecturer lama aku. Kelas sepatutnye start kul 4, tapi petang selasa yg permai nan sayup2 dan angin yg kadang2 sepoi2 tu, aku, dayan n fais dah tercongok kat tepi longkang sebelah kelas. Bau longkang tak hengat la, tapi ktorg gagahkan jgk melepak kat situ sbb dah takde tempat len lagi yg sesuai sementara nak tunggu masuk kelas.

Nak dijadikan cerita, ada la sorang budak ni (girl) dari jauh dah berlari2 ke arah ktorg, aku mula2 buat2 tak nampak je, tapi tibe2 je budak tu cuit2 bahu dayan. Aku igtkan kwn dayan, so buat slumber jela. Tapi yg herannye dayan pun buat dono je..ai pelik! Part yg lagi best, budak tu dgn yakin siap sebut lagi "weiiii, ari tu kite balik kampunggggggg...."(yakin tul bdk nih,sambil mencuit2 bahu dayan). Fais ni pun sorg, leh tahan gak jahatnye, siap tnye dpn2 "dayan ko kenal ke?". Waktu tu, aku tgk dayan geleng2 sambil tahan gelak. Lame la jgk budak tu berdiri kat depan ktorg, last2 "eh eh salah org..eh!"(sambil tersengih2 dan blah).

Fais dah bantai gelak, aku join skali, dayan pun dah tak tahan, gelak besaq la apa lg. Aku sempat gak tgk budak tu bisik2 ngan kwn dia, mgkin bgtau yg dia dah salah org. Ai macam2, aku cian kat budak tu...apa yg pasti sebenarnye fais kenal budak tu, dan dia tersalah org sbb igtkan dayan adalah zemah member aku yg slalu pakai selendang. Nak di jadikan cerita, ari tu dayan plak pakai selendang. Erm..think positive, may be budak tu tak perasaan tgk dayan dari belakang..ai sabar je la dik non...:)

2 comments: