Saturday, May 29, 2010

"BARANG BUMI"

"barang bumi utama"

"sebahagian barang bumi"


Ha...kalo tgk tajuk ni cam pelik je..apa dia barang bumi ni sebenarnye??ha...cam ni citenye..last week masa best2 aku ngan sorang kawan ngah lepak2 santai sambil minum2 petang gitu..datang la sorang hamba Allah ni..aku kategori kan sebagai sorg pakcik yang kurang mendapat perahatian keluarga...



Pakcik ni sebenarye tertekan kot ngan idup dia yg punya ramai anak tapi kurang perhatian untuk dia menikmati apa tu sebenarnye kehidupan..nak di jadikan cite..pakcik ni memulakan bicara..dia nak minum milo susu (milo ais la tu)..tapi mukadimah dia agak menarik membuatkan aku ngan member aku layan..haha..ayat pakcik tu lebih kurang cam ni la...



"orang makan macam2, barang bumi macam2 leh makan..pokok kayu,daun..barang bumi, barang bumi...minum teh susu,milo susu leh tambah darah.."



Bagi org besa cam kita ni apa yang kita pikir agknye?1st of course aku ngan member aku gelak (tapi dalam ati jela)..hakikatnye..pakcik ni lebih bijak dari yg biasa..walaupun dia nampak cam...paham2 jela...tapi ada benar jgk dalam percakapan dia..barang bumi...ye...buat pertama kalinye sepanjang 24taun aku idup ni lah 1st time aku dengar perkataan tu..tapi dalam pada tu, cakap2 kosong pakcik tu ada makna tersirat...ada jgk aku tertangkap sepatah dua yg keluar dari mulut pakcik tu tentang erti kesyukuran....pernah ke kita pikir yg "barang bumi" ni semuanye manfaat kat manusia???fikir2 kan lah...selamat beramallllllllllllllllllllll........

No comments:

Post a Comment